تبلیغات
آموزشهای اینترنتی - اختصاص روزانه 30 دقیقه وقت به ورزش ایروبیک

آموزشهای اینترنتی

چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389

اختصاص روزانه 30 دقیقه وقت به ورزش ایروبیک

نویسنده: server   طبقه بندی: ورزشی تفریحی سرگرمی، 

 

اختصاص روزانه 30 دقیقه وقت به ورزش ایروبیک یا هوازی (مانند پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری،…)  در داشتن عمری طولانیتر و سالمتر به شما کمک می کند. به فواید ورزش ایروبیک در سلامت کمی دقت کنید و ببینید که چگونه این ورزش قلب و ریه ها و فشار خون شما را تحت تأثیر قرار می دهد.
پاسخ بدن به ورزش ایروبیک:.............

برای خواندن ادامه توضیحات به ادمه مطلب بروید

 

 «طول عمر طولانیتر و سلامت بیشتر با فقط 30 دقیقه ورزش ایروبیک در یک روز !

پاسخ بدن به ورزش ایروبیک:

در طول ورزش ایروبیک، به طور مداوم عضلات بزرگ خود (در بازوها و رانها و باسن) را حرکت می دهید و متوجه خواهید شد که بدن شما بسرعت به این ورزش پاسخ خواهد داد.
شما عمیقتر و سریعتر نفس می کشید؛ بدین ترتیب، میزان اکسیژن در جریان خون شما به حد اکثر می رسد؛ ضربان قلبتان افزایش می یابد (که این امر جریان خون به سمت عضلاتتان و برگشت این خون به ریه را سرعت می بخشد)؛ رگهای کوچک بدنتان (مویرگها) گشادتر می شود (که این امر جریان اکسیژن به عضلات و برداشت مواد زاید مثل دی اکسید کربن و اسید لاکتیک را بهبود می بخشد)؛ در ضمن، ترشح اندورفین در بدنتان افزایش می یابد. اندورفین مسکنی طبیعی است که احساس سلامت فرد را ارتقا می دهد.

ورزش و سلامت:

صرف نظر از سن و قد و توان ورزشی، ورزش ایروبیک برای همه مفید است. به موازات اینکه بدن با ورزش سازگار می شود، فرد قویتر و کارامدتر می شود.
 در اینجا، به شرح برخی از فواید ورزش ایروبیک برای سلامت و شادابی اشاره می کنیم .

ورزش ایروبیک به طور منظم:

  ●  خطرهای تهدید کننده سلامت را کاهش می دهد. ورزش ایروبیک احتمال ابتلا به بسیاری از بیماریها از جمله چاقی، ناراحتی قلبی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا، سکته، پوکی استخوان، برخی انواع سرطان را کاهش می دهد.

 ● در مقابله با ناراحتیهای مزمن، به شما کمک می کند:
 ورزش ایروبیک در کاهش فشار خون بالا و تنظیم قند خون و تخفیف درد مزمن عضلات به شما کمک می کند. اگر شما حمله قلبی را پشت سر گذارده اید، ورزش ایروبیک در پیشگیری از حملات بعدی به شما کمک خواهد کرد.

● از افزایش وزن جلوگیری می کند:
 به همراه برنامه غذایی سالم، ورزش ایروبیک به کاهش وزن کمک می کند و مانع بازگشت وزن کاهش یافته می شود.

● بیماریهای ویروسی را دفع می کند:
 ورزش ایروبیک سامانه ایمنی را فعالتر می کند و بدین ترتیب امکان ابتلا به بیماریهای ویروسی خفیف (مثل سرماخوردگی و آنفولوآنزا) را کاهش می دهد.

● شریانها را سالم نگه می دارد:
 ورزش ایروبیک غلظت کلسترول خوب (HDL) خون شما را افزایش می دهد و از غلظت کلسترول بد (LDL ) در خون می کاهد. در نتیجه، ایجاد پلاک در شریانها کاهش خواهد یافت.

● قدرت قلب را افزایش می دهد:
 قلبی که قدرتمند است ضربان کندتری دارد. همچنین، خون را به شکل کارامدتری پمپاژ می کند که در نتیجه جریان خون به سراسر بدن بهتر انجام می شود.

●  سلامت روحی را ارتقا می بخشد:
  ورزش ایروبیک از ناراحتی ناشی از افسردگی می کاهد و فشار عصبی را کاهش می دهد، همچنین موجب تمدد اعصاب می شود

● بنیه را تقویت می کند:
 ورزش ایروبیک ممکن است در کوتاه مدت شما را خسته کند؛ اما در دراز مدت از افزایش بنیه و کاهش خستگی بدن لذت خواهید برد.

● تحرک و استقلال در کهنسالی را افزایش دهد. ایروبیک عضلات را قدرتمند نگه می دارد و این امر به حفظ تحرک و جنبندگی – حتی با کهولت سن – کمک می کند. ورزش ایروبیک ذهن شما را هشیار نگه می دارد. متخصصان معتقدند که انجام دادن ورزش ایروبیک – 3 روز در هفته و هر بار حداقل به مدت 30 دقیقه – کاهش هوشیاری در افراد مسن را به حداقل می رساند.
کسانی که به طور منظم به ورزش ایروبیک می پردازند طول عمر بیشتری دارند.

به آرامی شروع کنید:

قبل از شروع ورزش، با پزشک خود مشورت کنید. اگر انجام دادن ورزش برای شما مشکلی ایجاد نکند، می توانید به آرامی شروع کنید. می توانید صبحها 5 دقیقه و بعد از ظهرها نیز 5 دقیقه پیاده روی کنید. روز بعد، چند دقیقه به این مدت بیفزایید. کم کم سرعت خود را نیز افزایش دهید. بزودی قادر خواهید بود که 30 دقیقه در روز با چابکی پیاده روی کنید و از تمامی مزایای ورزش ایروبیک منظم بهره مند شوید.
گزینه های دیگر ورزش اسکی، حرکات موزون، شنا، پله نوردی، دوچرخه سواری، دویدن آهسته، قایقرانی، است؛ اگر شما در وضعیتی قرار دارید که تواناییتان را برای ورزش کردن کاهش می دهد، با مشورت پزشکتان از روشی جایگزین استفاده کنید.
برای مثال، اگر آرتروز دارید، انجام دادن ورزشهای آبی – در عین حال که به شما فواید ورزش هوازی را می رساند – ممکن است از فشار روی مفاصلتان بکاهد.


«طول عمر طولانیتر و سلامت بیشتر با فقط 30 دقیقه ورزش ایروبیک در یک روز !

نویسندگان

لینکستان



دستگاه چاپ روی لیوان بشقاب کلاه کاشی تیشرت و ...


اخذ اقامت تجاری بلاروس

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :